شناسهٔ خبر: 144646 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر اعلام کرد؛

اصلاح ورفع افتادگی ۳۵۰ کیلومتر از شانه راه در شهرستان مشگین شهر

راه روستایی تکاب رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر گفت: در ۵ ماهه گذشته۳۵۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه در شهرستان مشگین شهر اصلاح ورفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از اردبیل، رضا فرج پور رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در بازدید از محور های اصلی با بیان اینکه در مدت یاد شده محورهای مواصلاتی این شهرستان با استفاده از ۲هزار و۵۰۰ متر مربع آسفالت گرم و ۷۰ تن آسفالت سرد لکه گیری شده گفت: در این مدت راهداران در محور مغان به شکل هندسی و قشر رگلاژی۴۲ هزار متر مربع لکه گیری اجرا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۵ ماهه گذشته جهت هدایت ترافیک روان ۱۲۷ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر توسط راهداران خط کشی شده تصریح کرد: در مدت یاد شده بیش از هزار کیلومتر از کانالهای طرفین راه شهرستان مشگین شهراصلاح و بازسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در این مدت رفع مسدودیت و بازگشایی راه ۱۲۳ روستا به طول ۵۸۵ کیلومتر را که در اثر سیل مسدود شده بودند توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت راهداران  ۸۴۰۰ متر مکعب از راههای شنی و شانه راهها را شن ریزی کرده اند.

فرج پور در ۵ ماه گذشته از تسطیح و رگلاژ هزار کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی و خاکی این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه ۴۸۰متر مکعب دپو مصالح در پرتگاهها انجام شده است.

وی به بهسازی و زیر سازی ۷/۱۶ کیلومتر از راههای روستایی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۶ کیلومتر پخش آسفالت در محورهای پارس آباد،مشیران، خرم آباد، جاده موئیل و همچنین داشبلاغ انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر حفاظت و صیانت از حریم راهها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با حضور گشت راهداری در محورها تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۱۱۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ از۲۵ مورد تجاوز به حریم راه از طریق تنظیم صورتجلسه با عواملین نیروی انتظامی شهرستان جلوگیری شده، ۷ مورد تخریب با حکم  قضایی انجام و ۸۷ مورد مجوز ساخت و ساز نیز صادر شده است.

فرج پور بازگشایی آبچکان پلها و پاکسازی قرنیز ۷۸عدد از پلها، رنگ آمیزی ۸۰۰ متر ازسرعت کاهها، نصب ۲۱۵ عدد تابلوهای ایمنی، بازدید از ۵مجتمع های خدماتی و رفاهی در سه نوبت ۱۵ بار، بازدید از ترمینال مسافربری، تعمیر و ترفیع ۳۸۵ شاخه گاردریل، شستشوی  ۱۴۰۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی، نگهداری  ۷۵عدد چراغهای چشمک زن و روشنایی و تهیه و نصب ۱۲ عدد چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

وی در مدت یاد شده از جابه‌جایی ۵۲هزار و۴۹۸ تن کالا توسط ۶ شرکت حمل ونقل در این شهرستان خبرداد و بیان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۳درصدی را در جابه‌جایی کالا شاهد هستیم.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: در ۵ ماه گذشته بیش از ۱۰۶ هزار نفر مسافر نیز از شهرستان مشگین شهربه مقاصد مختلف جابه‌جا شده اند.

فرج پور با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از ۱۳۰۸.۵کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، گفت: از این مقدار ۴۸.۴کیلومتر بزرگراه ،۱۳۴.۵ راه اصلی، ۱۰۷.۴ راه فرعی، ۵۱۷کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۲۱۵.۷راه شوسه، ۲۸۴.۷ راه خاکی و ۶۰ کیلومتر راه مرزی است.